4.011.....Pacini & Cappellini

Jag kan inte påstå att jag är lagd åt det extremt minimalistiska hållet, men jag gillar rena oplottriga stilar utan krusiduller. Barockstilen är således ingenting för Staffan*.


Pacini & Cappellini är ett italienskt företag som sedan 1982 har positionerat sig på den italienska marknaden med sina högkvalitativa designmöbler. Jag tilltalas främst av kollektionen "divisione design" med dess stilrena, eleganta och särpräglade design.

Kika här nedan samt på deras ofantligt snygga hemsida
www.paciniecappellini.it/

 








*Jag måste förtydliga ett och annat:

Barock kan (som de flesta stilar) vara fantastiskt smakfull och stilig även om jag inte skulle välja att inreda så själv. Det finns dock ett undantag som jag trots allt skulle kunna viga ett hörn i hemmet åt.. kika på denna underbara skapelse>>


Ett annat stOrt undantag gäller musik. I mina högtalare spisas nästan ba'rock  :)      (ok, det var inte så roligt kanske, men jag låter det stå kvar om Arne Hägerfors mot förmodan skulle titta förbi ..)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är inte arne men uppskattade ändå

:)

2009-03-12 @ 23:00:31
Postat av: tendency - Inspiration, Inredning, Renovering

Hehe, kul att du fann en barockstol du gillade. ;-) Tack för kommentaren.



Ps. Stilig blogg du har.



Mvh Jerry

2009-03-13 @ 17:01:29
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Estetfan

Ja just det, och jag fann den i din blogg!

Detta kan vara värt att nämna samt det faktum att bloggen även innehåller andra ytterst trevliga inredningstips...

2009-03-13 @ 22:59:40
URL: http://estetfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0