4.014.....Spartanskt Japanskt

När jag tillsammans med två andra tjommar besökte Japan för ett antal år sedan, fick vi se smakprov på många olika typer av boenden. Som en avdankad hockeyspelare (vig som ett kylskåp) måste jag konstatera att de mer välbärgade hemmen var att föredra, ty i dessa hade man konstruerat ett utrymme för benen under bordsnivå och jag slapp be om kuddar och täcken att sitta på. Gemensamt för bohagen var dock att de innehöll klassiskt och spartanskt inredda rum med rismattor och pappersväggar. Lugnt och harmoniskt. Ingen mischmasch. Inget sammelsurium.


Vi bara måste kirra en relax i japansk stil framgent (när barnen flugit sin kos ur boet om typ 20 år..).
 

Bilden kommer från "LunarStudio Visualization" och är skapad av ettor och nollor, vilket är värt att understryka lite extra. Otroligt snyggt gjort! Kika även på företagets övriga projekt:

http://www.lunarstudio.com/



Mina övriga inlägg om japanska kåkar:
1.009.....Om man drar det till sin spets
1.005.....Ett modernt smurfhus

Ytterst trevligt innlägg från "Tokyo Tidbits" om japansk inredning:
http://tokyotidbits.blogspot.com/2007/05/boktips-om-japansk-inredning.html


Kommentarer
Postat av: David Berglund

Helt sanslöst snyggt gjort med ettor och nollor! Ser ut som ett foto!

2009-03-24 @ 21:57:51
Postat av: Mia

Japanskt är oftast ursnyggt :) Måste ta mig dit en dag!

2009-03-25 @ 10:07:21
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0