1.016.....Rösten höjs för att höras

Det finns en uppsjö av bygg- inredningsprogram i TV-tablån numera. Det ena värre än det andra och resultatet måste sticka ut och bli någonting utöver det vanliga. Jag tror att det udda och knasiga oftast går före det snygga, mysiga och trevliga bara för att det ska bli bättre TV.

Kikar man däremot på interiören hemma hos tex "deSimon & Tomas" häpnas man över hur otroligt snyggt de har.

Därför är det alltid mer intressant att se när designfolket skapar åt sig själva. Det blir liksom mer uppriktigt då.


Här nedan ser vi en arkitekts egenhändigt ritade lya. Jag hade kanske inte valt samma formspråk invändigt, men han själv är förmodligen väldigt nöjd med resultatet ......och själva arkitekturen är fängslande!




[Se mer på The Rantilla Residence >> ]

Det är inte konstigt att man "höjer rösten för att höras", men jag röstar för fler program med arkitektur och inredning som skapas för eget bruk.
"Grand Designs" är ett tips på ett sådant program. De kanske inte utesluter det udda och knasiga, men det är alltid bostadens blivande ägare som styr skutan.
Se http://www.channel4.com/4homes/on-tv/grand-designs/

Kommentarer
Postat av: ullisar

tänkte genast på grand designs redan när jag läste inledande raderna faktiskt!

2009-04-02 @ 01:51:24
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0