2.001.....Funktion – Konst

I detta fall slår estetik funktion med hästlängder för min del (om vi med funktion menar känslor och politiska budskap mm). Jag besöker gärna utställningar som Ecce Homo och jag fascineras av de känslor som blossar upp och den debatt som uppstår. Men om tavlorna inte passar in i mitt vardagsrum så är jag hellre utan.

 .

[Bild från "In hate we trust" av Elisabeth Ohlson Wallin]

Även musik bör kunna räknas som konst.

Jag lyssnar till musik på samma sätt som jag ser på mina tavlor. Att det låter bra är viktigare för mig än att texten skall beröra. Tänker på tex Def Leppard som gjorde sig kända för att texten skulle låta så bra som möjligt även om det innebar vissa abnormiteter i språkbruket.


[Sex av mina favoritskivor utan inbördes ordning]


[Tips på tre nya oerhört trevliga alster]


Kommentarer
Postat av: Estetfan

Beträffande bilder från "In hate we trust":

Faktum är att dessa är ypperliga exempel på konstverk som både är funktionella och estetiskt tilltalande. Några av bilderna skulle jag tveklöst kunna hänga upp i vardagsrummet!



Se bilderna på Elisabeth Ohlson Wallins hemsida:

inhatewetrust.htm" rel="nofollow">http://www.ohlson.se/utstallningarinhatewetrust.htm

(passa även på att kika på hennes övriga konstverk!)

2009-01-12 @ 21:52:45
URL: http://estetfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0