3.001.....Funktion – Design

Om jag under kategorin "Design" sållar bort allt som har med inredning och arkitektur att göra.. så är det ändå ett ofantligt vitt begrepp.

Trots detta kan jag nog påstå att funktionen bör prioriteras..... men bara en aning!

Jag har otroligt svårt att förstå varför funktion så ofta helt utesluter tilltalande estetik.. Varför kan t.ex en kaffebryggare aldrig få vara vacker att beskåda? Ungefär som en skulptur? Varför finns det fula bilar?

Varför har Linköping så fula tröjor?


   

Som tur är så finns det även goda exempel.. men det tar vi en annan gång. En familjefar till en turbotös är trött den här tiden på dygnet och måste sova. God natt!

             
[Snyggt designad turbotös]


Kommentarer
Postat av: Estetfan

Okej.. Linkökings matschtröjor har kanske inte så mycket med funktion att göra, men jag tyckte att de passade bra invid en av världens fulaste bilar (Renault Mégane -01).

2009-01-11 @ 13:34:50
URL: http://estetfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0