5.002.....Varför i herre Jösse namn ska Staffan blogga?


Tja.. blogga och blogga.  Jag är inte ute efter så många läsare som möjligt eller efter att tjäna pengar.

Jag ser det mer som ett (allsmäktigt) skapande.


När jag var liten gillade jag (och min ohängde tvillingbror) att bygga lego och att rita. Vi samlade dessutom på massor med bra-att-ha-saker. Typ fina suddgummin, tuggummin, frimärken osv.

För närvarande jobbar jag som byggnadsingenjör på Peab och är med i skapandet av byggnader från skala 1:100 på papper till skala 1:1 i verkligheten.


Bloggeriet kanske kan fungera som ett komplement till mitt ämbetes skapande. Här kan jag inte bara skapa en hyffsat snygg blogg (eller webblogg som det oförkortat heter) utan även samla diverse textalster, bilder, länkar mm.

Det är nog trivsel och meningen med livet det handlar om kan jag tänka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0