5.008.....Good Verses Evil

I inlägget "5.001.....Vem är hin håle allsmäktig?" berättade jag om en destruktiv estetdjävul som har åsikter om allt som är fult här i världen. Har ni tex läst det senaste numret av 25 Underbara HEM? Alla hem är definitivt inte underbara, se till exempel "Villa Filali" (Suck! Det skjuts för li... TYST! Så säger man ju bara inte!). Tidningen borde heta 25 Spektakulära HEM.


Som motverkande beståndsdel till denna estetdjävul finns en estetgud.
Jag är inte helt säker, men jag tror att de ser ut ungefär så här:
 



Dessa är titt som tätt i luven på varandra, och allt som oftast vinner estetguden. Det är nog mest med min bror och min käresta som estetdjävulen tillåts komma till tals.


Då kan det låta så här...

(I mitt huvud: "Men fy faaan vad fuuul!!!! Det skjuts för lite här i världen!" säger estetdjävulen. "Du har förvisso rätt, men vårda språket innan du säger någonting till Linda!" svarar estetguden. "Ok...")

"Linda... Han som designade den här Lactacyd-flaskan. Han kan inte vara helt frisk!"
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0