5.001.....Vem är hin håle allsmäktig?

Mitt namn är Staffan Lindahl och jag är ett fan av estetiskt tilltalande kombinationer av färg, form och funktion.

Bortsett från att man ska (!?) skänka livet vidare till kommande generation, är förmodligen meningen med livet att man ska trivas.

Färg, form och funktion - är inte det de enda parametrarna som krävs för att skapa trivsel? :)


Estetfan, konstnisse, designpucko, inredningsnörd.. Så skulle säkert en person beskriva mig vars främsta ledstjärna här i livet är funktion.

Till er som för allt i världen inte skulle införskaffa en rostfri kyl pga fingeravtryck.. som föredrar idel små fönster pga energiförbrukningen*.. och som köper tavlor utan att prioritera estetiken, skulle jag vilja säga: Detta är ingen blogg för er!


Det finns även en annan sorts estetfan. I mig bor det en negativ djävul som hyser agg mot allt som är fult.

Om jag t.ex ser en ful byggnad, ett fult konstverk, en fult designad bil eller kliver in i ett fult hem, säger djävulen i mig: "SUCK! Det skjuts för lite här i världen."

Men det är inte den destruktive estetdjävulens funderingar som denna blogg kommer att präglas av.


// Staffan Lindahl




Läs vidare under:
5.002.....Varför i herre Jösse namn ska Staffan blogga?

Samt i Facebook:
Staffan Lindahl


*mer om detta i ett kommande inlägg




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0